НОВІ ЛІДЕРИ: ЕФЕКТ СОТОЇ МАВПИ


В цій статті я хочу викласти власне суб'єктивне бачення щодо поняття лідерства та ті висновки, які я зробив стосовно проекту "Нові лідери".

Мені був дещо незрозумілий алгоритм відбору в сотню, яка зайде в активну фазу проекту з червня місяця цього року.

І питання не в тому, чи є цей проект політично заангажований, чи ні. З цього приводу я давно сформулював свою думку, яка полягає в тому, що проект є можливістю заявити про свою ідею незалежно від ступеню політичної складової у ньому.

Можете вважати мене темною провінційною людиною, але тільки в останній час, ретельно вивчаючи матеріали стосовно проекту, я опосередковано познайомився з Ольгою Айвазовською, стаття якої отримала назву "Не можна бути не харизматичним лідером", в якій, по суті, не відображались думки щодо людської харизми.

Харизма та лідерство - чи справді так тісно пов'язані ці поняття?

Чоловік, який рятує тонучу людину без зайвого пафосу - він харизматичний чи є лідером?

А десятки можновладців, що кричать з різних трибун популістські гасла... Беззаперечно, вони є харизматичними особами та лідерами, принаймні для свого електорату.

Вважаю, що лідерство, як і харизма, проявляються в середовищі, в якому опиняється людина. І тому не можна оцінювати людину з цих критеріїв, відштовхуючись від її минулого досвіду.

Спочатку я мав певне внутрішнє протиріччя з голосуванням, яке запропоноване організаторами проекту. Але досить швидко зробив певний висновок, яким хочу з вами поділитися. Так, з самого початку було зрозуміло, що абсолютну більшість голосів наберуть вже відомі в суспільстві люди, маючи прихильників, певний електорат, та банально "адмінресурс".
Але в тому і є умовно названий "соціальний експеримент", що полягає в тезі: чи здатна хороша ідея абсолютно невідомого автора конкурувати з відомими авторами, саме тими, що складуть 50 із сотні за результатами голосування.

Але ті, хто потрапить в цю сотню іншим шляхом - в цьому полягає величезна відповідальність Відбіркового комітету "Нових лідерів" та тих "сірих кардиналів", думка яких буде врахована. Давайте називати речі своїми іменами. Адже тільки наївна людина може сподіватися, що це не так. Втім, це не міняє суть питання. Я впевнений, що всі причетні до рішення щодо формування другої 50-ки, намагатимуться зробити це максимально об'єктивно. Адже від цього залежить не тільки подальший авторитет цього проекту, але його якісне наповнення.

Ось, наприклад, ваш покірний слуга, не будучи раніше публічною особою, що тільки не робив: пости писав, з людьми спілкувався, в групі Facebook проявляв достатню активність. Навіть пісню записав, згадавши захоплення молодості, за стимул до чого вдячний проекту. На місцеве телебачення не пустили: «Коля, ми б залюбки, але це суперечить політиці каналу, тим більше, що фактично ти прорекламуєш інший телеканал тощо»...

На свято Миколи, вчора, мені подарували статтю у місцевому новинному порталі. І що? Люди лайкають, бажають успіхів, морально підтримують, але чомусь як застрягла кількість голосів на 38, так і тримається вже майже тиждень))) Зараз, о 8:30 ранку пишу цей пост, і сьогодні я збираюсь іти агітувати земляків, зробивши банер, представлений в цьому пості. Незалежно від результату, я розумію, що маю зробити все можливе, залежне від мене, і хай станеться так, як має бути...

Але останнє я навів не для піару, а для того, щоб поділитися з вами ще одним, на мій погляд, досить цікавим висновком...

Справжні прогресивні та проривні ідеї не сприймаються суспільством одразу, натикаються на нерозуміння. Це факт, підтверджений сотнями і тисячами усім відомих прикладів. Так, одне з характерних питань друзів наступне: «Коля, я зрозумів, що ти хочеш створити YouTube канал. У чому прикол?».

По суті, тест на те, чи є ідея прогресивною, це те, як вона сприймається людьми спочатку.


Я вдячний проекту "Нові лідери", адже без нього, можливо, не була б сформульована моя ідея, яку я вважаю дійсно суспільно цінною, враховуючи реалії сьогодення.

Ви ж знаєте про соціальний експеримент під назвою "Ефект сотої мавпи"?

Я вбачаю основну місію проекту "Нові лідери" саме в наданні можливості подібними ідеям отримати суспільний резонанс.

Бажаю всім учасникам успіхів! І будь ласка, не переймайтесь, якщо зіткнулися з нерозумінням. Набагато легше було б заявити Програмну мету "Я за мир" або "Відновимо міський парк у кожному місті", не маючи конкретного підгрунтя, актуальності та алгоритму дій, але маючи прихильників своєї персони та електорат.

Повторюсь, персонально я вдячний проекту "Нові лідери" за мотивацію та стимулювання "виходу за рамки".

А лідер я, чи достатньо харизматичний - покаже час та результат ідеї, яку я, принаймні, заявив.

З повагою, Микола Товкач.

#новілідери

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

9. Возможности и способности

11. Концепция - система путей решения

5. РЕСПУБЛИКА УКРАИНА