Фінансування креативних ідей


Мій день сьогодні був присвячений тренінгу з написання заявок на «Креативну Європу». Що я міг би сказати про цю подію? Вона проходила на вищому організаційному рівні з аудиторією в 20 осіб, нагодували "як в кращих домах лондОна та парИжа".

Вперше  був на семінарі, пов'язаному з написанням заявок на гранти.  Втім, хоч основний бюджет організації Сreative Еurope  спрямований на проекти  Медіа-напрямку, що відповідає моїй Програмній меті в "Нових лідерах", тематичний акцент семинару був присвячений напрямку культури. Тому, по завершенню семінара я не зміг отримати професійної консультації, хоча концептуально, для загального розвитку, інформація була корисною...

Це все, що я міг би розказати про свій сьогоднішній день... АЛЕ...

Є люди, які, даруючи плитку шоколаду, розказують про неї таку історію, що цінність цієї плитки зростає до небес. Звичайно ж, я не з таких))). Але все ж таки хотів би поділитися з вами враженнями, які можуть бути корисними кожному з вас, колеги. Адже наші проекти потребуватимуть фінансування, одним із джерел надходжень якого є гранти. А як виявляється, написати заявку та отримати грант треба ще зуміти.

Тож спікером тренінгу була яскрава жінка з Манчестеру, міжнародний експерт  Ліз П'ю (Liz Pugh). Хотів би відзначити, як відверто вона доносила інформацію. І хоч говорила вона англійською мовою, якою я не володію, а  дівчина-передач  виявилась монотонним флегматиком, жестикуляцію рук  та інтонацію тренера, здавалось,  можна було зрозуміти без перекладу.

Національне бюро програми ЄС "Креативна Європа" в Україні займається фінансуванням трьох основних секторів діяльності: аудіо-візуальний, креативний та культурний. Розподіл бюджету фінансування між ними такий:
- 56% бюджету - медіа;
- 31% бюджету - культура;
- 13% бюджету - це крос-сектор, що включає витрати на саме бюро та інші нестандартні проекти.

В специфіці програми є цікаве поєднання "вишеньки на тортику" та "ложки дьогтю в бочці меду", а саме...

Організація фінансує лише міжнародні проекти, тобто ті, які мають та здатні працювати у форматі співробітництва, принаймні, чотирьох партнерів з різних країн Євросоюзу, Україна при цьому має асоційоване членство, а також затверджений проект фінансується лише на 60% від заявленого бюджету, а на 40% партнери проекту мають профінансувати його самі. Начебто "Фу...", скажете ви... Але, враховуючи, що у вас буде щонайменш чотири партнери з країн Євросоюзу, а ідея, ініціатива та організація представлені з вашої сторони - то чи варто перейматися, розуміючи, що майже всі 40% будуть профінансовані іншими сторонами.

Ідея, ініціатива та організація - чи не саме це маємо генерувати ми - "Нові лідери".

Як я вже зазначав вище, тренінг - семінар  був акцентований на культурній математиці.  І зараз, дехто з читачів, хто вбачає в проекті "Нові лідери"  суто політичну складову, акцентуючи увагу свою і своєї аудиторії на тому, як в Україні все важко і погано, що на сході України йдуть бойові дії, про що я сам, скажу вам по секрету, ловив себе на думці  під час тренінгу... він може сказати: палац культури на умі, коли в країні безліч нагальних проблем... І в чомусь він буде правий... Але я хочу також зазначити наступне...

Якби кожного разу, коли будь-яка країна знаходилася в стані війни, на фронт не приїздили артисти, якби між боями солдати не грали на гітарі та не співали пісні, якби не святкувався Новий рік та інші національний і міжнародні свята, що супроводжується культурними заходами, чи не стало б суспільство майже одразу суспільством зомбі та термінаторів, як це яскраво показано в ряді відомих фантастичних фільмів...

За словами спікера Ліз П’ю, принаймні за її баченням, «такий проект як Європа  (Європейський союз) -  це свого часу відповідь  європейського суспільства на події Другої світової війни. І саме культура сприяла діалогу,  завдяки якому люди знаходять порозуміння та можливість жити в мирі, жити краще. Культура та мистецтво - це енергія... позитивна енергія».

Знаю, що багато людей, заявлених в "Нових лідерах", мають проекти, пов'язані з культурою та мистецтвом в контексті популяризації  України серед європейської та світової спільноти. Тому хочу тезисно озвучити основні тренди та пріоритети, на які звертають увагу донорські організації, зокрема "Креативна Європа":

1. Міжнародна культурна мобільність

Велика увага приділяється обміну досвідом в сфері культури і мистецтв, та подальше його впровадження в рідне середовище. Сюди також входить вивчення нових технологій, спрямованих на культурну дипломатію, пошук взаємопорозуміння та технологій примирення, що, наприклад, чітко відповідає цілям як моєї Програмної мети, так і багатьох колег з проекту "Нові лідери" (якщо замінити слово "Міжнародна" на "Національна").

Офіційне трактування цього аспекту полягає в міжнародному русі людей, фахівців, митців та їх досвіду. Так, проміжним проектом програми може стати в нагоді проект "Культурні мости", який передбачає можливість самостійно, навіть в статусі приватної особи, отримати фінансування задля реалізації тієї чи іншої ідеї з метою отримання міжнародного культурного досвіду в контексті обміну знаннями. Отже, в подальшому це може сприяти розвитку вас як митця, розвитку організації та осередку митців, розвитку місцевого сектору культурно-мистецького напрямку.

2. Розвиток аудиторії

Цей аспект полягає в розширенні та диверсифікації цільової аудиторії того чи іншого напрямку мистецтва.

Офіційне трактування полягає в "зближенні творчих людей  з потенційною аудиторією". Тобто тренд не в "творінні для аудиторії, а творити разом з аудиторією".

Чесно кажучи, коли я персонально почув цю тезу, був приємно здивований і вражений, адже моя Програмна мета в "Нових лідера" -  саме в цьому. "Фішка" Народного  медіапроекту  полягає в інтерактивності та потужному зворотньому зв'язку широкої аудиторії шляхом централізованого накопичення думок та бачень представників українського суспільства.

В цілому розвиток аудиторії включає:
-  розширення аудиторії;
-  створення продукту для аудиторії;
-  диверсифікація аудиторії за віком, інтересами та тематикою;
-  опитування аудиторії (формування так званого її портрету);
-  організація відгуків з можливістю анонімності, що максимізує правдивість та об'єктивність;
-  постійне залучення нових аудиторій.

3. Нарощування потенціалу

Цей пріоритет включає три основні аспекти: діджиталізація, підготовка та нові бізнес-моделі.

Світове суспільство давно визнало, що перехід у цифровий простір -  це здійснений факт. Адже не дарма ми бачимо поступовий перехід та, принаймні, дублювання, в різних соцмережах будь-якого  інформаційного контенту, навіть телевізійного.

Саме тому, описуючи свій проект, в Програмній меті я зазначив доцільність його старту на каналі YouTube з дублюванням  в популярних соцмережах.

Наступний аспект нарощування потенціалу -  це освіта та підтримка. Маються на увазі  тематичні тренінги, підвищення кваліфікації та, при потребі, часткова перекваліфікація.
Адміністрація "Нових лідерів", наприклад, також наголошує на можливості певної підтримки для учасників проекту.
Діджиталізація -  це максимальне оцифровування  продукту  та залучення аудиторії до зворотнього зв'язку.
Нові бізнес-моделі -  це розвиток комерційної складової будь-якого проекту з урахуванням вимог часу, що включає нові моделі менеджменту, маркетингу та механізмів отримання прибутку.
Теза полягає в тому, щоб "по-новому об'єднувати  громади навколо себе та робити це новими шляхами".

Стосовно культурної сфери, Європа визнає, що митці не є закостінілими,  та здатні швидко змінюватись,  відповідати запитам та потребам суспільства.
Існує багато інтернет-ресурсів, що сприяють пошуку однодумців та партнерів в міжнародному співробітництві в сфері культури та мистецтв.
Спікер тренінгу  акцентувала увагу та рекомендувала  звернути увагу  на сайт on-the-move.org,  на якому постійно публікуються конкурси на міжнародні проекти та пропозиції щодо співробітництва.

Взагалі цей тренінг був організований  "Британською Радою" в Україні,  на сайті якої ви також можете знайти досить цікаву  та корисну програму Culture Bridges / "Культурні мости", яка в рамках співпраці України з ЄС пропонує творчим українцям широкий спектр фінансування ініціатив, таких як "Проекти мобільності", проекти міжнародного співробітництва та культурного менеджменту.

P.S. Цю статтю я почав оформлювати ввечері та закінчив о другій ночі, хоч написав її в своїй голові ще знаходячись на тренінгу. Мета написання - закріпити інформацію та поділитись своїми враженнями та думками. Буду радий, якщо викладена інформація буде комусь корисна.

З повагою, Микола Товкач

#новілідери

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

9. Возможности и способности

11. Концепция - система путей решения

5. РЕСПУБЛИКА УКРАИНА